Follow by Email

Monday, 28 November 2011

~ HaRi nIe aQ nAk tuJu gMbr3, My lovely, My baby, My heart...

                       ~ hehehe ~ nie gmbr dya nan aQ ~




                                    *rambut smart o0owww*




                               ~ 0meyy arkk.....?????
                               ~ putehh k0wtt mcm anak cina. . . !
                                     ~ hehehehehe ~


                            AIMAN BUAT MUKA USUUKK. . .
                                       ~ HAHAHA ~


                         ~ bwk aiman3 pegi jLn3, ser0n0kk dyaa ~


                                          *aippp3. . .* ~ heheee ~


                         ~ baju sejukk aimann kaleq MERAH ~


                                   ~ aiman suka isapp jariii ~
                                           ~ hihihihi ~



                         ~ nak sur0hh uat uat susu dya La tuu ~
                                    *pandai3, hehehe*


                              ~ 0keyyy3. ..  abess dhh Laaa. . . 
                                    hehehee, penutupnyaa. . .
                               * I L0VE  AIMAN SYAHMI *


g00d niTe. . .<3<3♥♥♥. . .

HARI KEBAHAGIAN AQ

::wey, ampa nak taw arkk...???? ari niee kan aq appy sangttt. .. . tapi aq sedihh jugakkk. .. aq appy ntuk diri aq, and then aq sedihh utuk dyaa...walaup0w aq x berapa suka att dya kann, tapi dya p0w p0mpuan sama mcm aq * s0, aq dpt taw apa yg dya akan rasa*
ntahhh Laaa.. . biaq jaaa Laahh takdir yg mengubahh semuaanyaa. . 
biaq kan ari2 brLaLu seperti biasaaa kerana muLai skrg aq x ma0 tgkk dya sedihh , aq cuma nak depa dua 0wg bahagiaa. . . That aLL..!


*Lama x updatee, s0ryy3. ..  buzyy skitt. .. pa3 p0w, ter0ss f0LL0w yaa. .  thnxx. . .! *

Tuesday, 22 November 2011

~ PERG0RBANAN SE0RANG IBU ~

   ~ Disuatu pagi 2, ada sebuah fmily. . . dLm family tuu, ada sepasang suami isteri berserta anak2. . . se0rang laki, dan dua 0wg p0mpuan !
pagi tuu, si isteri bangun brsama si suaminyaa, keluaq duduk di luaq sambiL mkn angin, yG si isteri nie dLm keadaan yg x berapa sehat tubuh bdannyer, kerana demam, sakit per0t, sakit bdan, batuk3 & sebgainyer. . .! dLm lbh kurang 5 minit Lps tuu, is isteri mas0k dLm umah ntuk berehat. . .??? anak p0mpuannyaa yg  b0ngsu, keLuaq ntuk   membeLi pa3 *juadah* yg b0ley dimkn utuk kedua 0wg tuaanyaa brserta adik bradik yg Lain ~ 
  ~ ketika puLang, si anak b0ngsu nie, mengambiL pinggan, bacuh air, & hidang diluaq untuk mKn brsama kedua 0wg tuaanyaa. .. !
adik beradiknyaa yg Len, bl0m Lagi bangun.... sedang ser0n0k mereka mKn, si ibu nie atau is isteri mngadu sakit per0t & hendak muntah .. . LaLu, si anak nie mengambiL air puteh suam3 dan diberikan kpda si ibu nie... seteLah Lbh kurang dLm puk0L 8.00, si ayah nie kena pegi ke sk0Lah ats urusnn, sebL0m pegi ke sk0Lah, si ayh kena menghantr anak Lakinyaa ke  tuesyenn. ..???? 
sebeL0m si ayah keluaq si ayah brkata kpda si isterinyaa, ari nie " abg nak mkn sayur air ya"...! si isteri cuma mengangguk saja. . . !
dLm puk0L 9 leBihh si anak d0k tgh teng0k TV, mnakaLa si ibu sedng berehat, & si anak p0mpuan yg suLung sedng bersiap3 ntuk ke tempt kerjaa. . .
    ~ dLm puk0L 10 Lbh si Ibu gerakk kan anak b0ngsunyaa yg sedng tid0. . . si ibu brkata "kakak, t0L0ng ibu jap, pegi beLi rempah kurma, si anak yg sedng tid0, ter0ss bangunnn & mandi serta brsiapp ntuk ke kedaiii ~ setelah selesaii ke kedaii , si anak puLang dan menyerahhkan rempah kurma etu kpda ibunyaa yg sedng mskk meskip0w dLm keadaan yg sakitt ~ si anak yg meLihat ibunyaa begituu, ter0ss menangisss kesedihhhh kerana melihat kegagahann se0rang ibu untuk menyiappkan maknan *sayur air*  untuk suaminyaa ....?????
        ~ dLm puk0L 11 Lbh si Ibu nie kna pi ambk anak Laki2 nyaa yg tuesyennn ....????? dya mengajakk anak p0mpuan b0ngsuunyaa ...! Lalu si ibu brkata "kita singgah FARMASI NAZIFA japp...????
si anak p0w brkata "ermmmm. . ..0keyy. . . ! ! ! setelah smapai ke destinasi nyaa....! si ibu turun brsama anaknyaa, setlah mas0k, si ibu tadi pi check TEKANAN DARAH manakaLa anaknyaa pi check BERAT BADAN......:D. . . ! euhhhh....~ sewaktu d0k checkk si anak nie trkejuttt sebb 
*TEKANAN DARAH IBUNYAA BEGITU TINGGI* ibunyaa seaakn3 membuat tdk nmpk saja... LaLu si anak tadi segera keluaq dri FARMASI NAZIFA kerana ingin menghapusskan air matannya. .
lalu tidak Lama kemudiann si ibu keluaq dgn mata nyaa yg merahh seakann3 baru Lps menangiss, si anak membuat tdk tahu saja dan mLs ntuk brtaya tak0t3 tsaLah ~ dLm perjaLnn mengambL anak Lakinyaa, dya tiba3, mengadu kesakitakn. . .si anak niee *panikkkkkk Lalu memandang ter0ss meLihat si ibu niee yg sedng menagisss, Lalu si anak menghapus air mata ibunyaa dgn tgnnnya sendiri, si ibu nie hanya trdiamm sambiL memandu ketaa waja ~ setelah keadaan redaa ~ kelihatan kelibat anak laki nyaa.. .   si ibu nie segeraa memandu laju2 kerana sudahh tdk thn menangung kesakitnn meskip0w si ibu tidk memberitahu tetapi si anak dpt membca sifatt ibunya etuu...:(:(. . .*m00d si anak terammattt sedihhhh*. . .euhhhh....!!!
     *after that, smapi umah sudahhh...????? si anak pegi bukak pintu umahh, Lalu pimpin si ibu untuk keluaq dari ketaa...muka si ibunyaa teramat pucattt ~ ~ sesudahh mas0kk, si anak pegi ke tandass ...... setelah keluaq si anak TERKEJUTTT si ibu yg sedng kesakitnn, memaksa diri nyaa semata2 hanya ntuk membuatt *SAYUR AIR* si ibu meminta si anak ntuk mem0t0ng sayur sawii, basuhh3. . . si anak membuatt dLm keadaan yg sngtt sedihh tapi si anak thnn kerana tdk mahu si ibu tadi meLihat bahawa anak nyaa sedng sedihh ~ 
   ~ dLm puk0L 1 Lbhh si suamii p0w puLangg, biLa puLangg si suamii meLihatt si isteri sedng berehattt, Lalu si suami p0w, menegurr si isterii, brkata si suami "mcm na dahh sehat...???
si isteri brkata " Alhamdulilah . . .! lalu si isteri bangun untuk menyediaakn maknn buatt suaminyaaa.. TIBA2. .. .si suamii brkata "tadi abg mkn dhh att sk0Lah depa uat jamuann puLakk" si isteri yg mndgr suami nya brkata begituu teruss trdudukkk dn brlinangan air mata yg keluaq dri mata si isteri tadi.. .. ! si suami yg meLihat air mata si isteri tadi ter0sss trdiamm dann Lalu mengantikan pakaiann serta mandiii. . .si isteri tadi ter0ss berehatt dLm biLik, apabiLa seLesaii semuaa si suami keluaq Lalu memangggiL si anak p0mpuan  yg b0ngsu untuk diajakk makn brsama, si anak keherann tanpa meLengah masa si anak hidang kan nasi untuk si ayah tadi. . . si ayah mkn brsama *SAYUR AIR* hingga abess. . . seteLah selesaii si ayhh men0nt0n TV. . . si anak ter0ss, memberitahu ibunyaa. . . ! brkata anaknyaa "ibu3, ayh mknn tadi SAYUR AIR yg ibu uatt. . .! ibu yg tdgr apa yg anak nyaa brkata ter0ss tersenyumm Lalu mengaLir air matanyaa. . . si anak tadi ter0ss memeLuk si ibu tadi dan brkata ::TERIMA KASIH IBU::  


                                                Sekiannn. . . .


*Thankss sebb baca. . . ! ! ! 
*HargaiLah IBU kitaa yaa kwn3. . . :D
                                    (SELAMAT MALAM)



Sunday, 20 November 2011

*HaRi NiE aQ x Ma0 p0sT, TaPi aQ naK tuNjUk GmbR2 aQ n KwN2 aQ MsA kAmI deKaT sEk0LaH*

haaa~ nie gmbr aQ. . . hehee

~hahaha~ nie Laa, kLaS *JUVANA* 
0meyy3 k0wt depa2 niee, sumaa dh brpunyaa, 
0nLy mE jew stiLL siNgLe. . .! ! ! hehee~

haaa, baru nmpkk, nie semuaa budakk keLs aQ,
kami cumaa *BFF*. . hihihi~

~hehee~ 0meyyy3. . . 
*sakan brp0sing kan, kan, kan*. . .

nie, fiz0h nan tasyaa. . . 
depa memey kwn bekkk. . .

~haaa, yg nie kwn bekk aQ dLm keLs. . .
nama dyaa aMaL, tApI kami sUka panggL dya
*meLe* hehee,  
aq p0w x taw sai pa depa suka pnggL dya mcm tu. . 

nie *haniss* . . .
dLm keLs dyaa pLing 0meyy. . .
hehehee ~ 

nie *aishah*. . .
dya p0w kwn bekk aq gakk dLm keLs. . .
bykk 0www, kwn bekk aQ. . .
~hehehe~

*0keyy Laaa, sMpai cnii Lu*
tii aQ b0hh g gMbr bAru yaaa. . .
JuZ WaIt. . . . ! ! !

*SeLaMat MaLaM*

Ramlah Ram ft Sleeq- Sesaat Kau Datang ~lirik~

::<3<3<3 sEm0ga TrHibuR, beSt k0wt LaGu nie <3<3<3::
:):) dGr Lu bAru kOmEn, UNDERSTAND. . . ..?????. . .hehehee~~~

Saturday, 19 November 2011

~besttt k0wt, mLm nie pakat f0LL0w m0LL0w ~ hehee~

:: thankss. . . eikk, kpda sapa3 yg f0LL0w syaa. . . 
:: have fun mybL0g yee. . . 0key. .. that aLL. . .! ! !

*Camat MaLm* (^_^). . .daaa. . .

~ rAsA mCm SeDiH PuLaK ~

:: mLm nie aBg aQ baLekk dahhhh ~ rasa sayuu Lak dya balekk dhhh. . . hermmm, seLaLunyerr dya aa, tempt aq curahkan apa yg da dLm aty aq nie kan, aq gad03.. .  skrg nie dya tdk dahh, euhhh. . . ! ! ! s0 sadd...????? pat0t aq appy, sekurang3 nyeerr, tdk dahh 0wg sur0h aq uatt keja umah, hehehee ~ *bukan anak dara mLs 0keyyy. . . .???? huhuhu ~ 
 k La, ti aq update Len. . *g00d NiTe* (^_^). . .

Friday, 18 November 2011

~ RenUngkan3 & SeLamAt BeRaMaL~

Korang TUTUP aurat ke BUNGKUS aurat? Beza BUNGKUS dengan TUTUP adalah amat besar.


Situasi 1:
Aisyah: Ahmad, cbe teka aku tgh BUNGKUS ape?
Ahmad: Alaaa, nasi lemak.
Aisyah: Aik? Mne ko tau?
Ahmad: Aku nmpk nasi tkluar sikit tu. Lgpun aku tau ko mmg 
jual nasi lemak.
Aisyah: Ok2. Cbe teka nasi lemak ni byk ke sikit?

Ahmad: Alaaa lg sng. Byk la.
Aisyah: Ha? Cmne ko tau ni?
Ahmad: Tgok bntuk & saiz laa. BUNGKUSan bsar, byk. BUNGKUSan kcik, sikit. Haha kantoi.
Aisyah: Pandainye ko ni.
Ahmad: Bkn aku yg pndai, ko yg xpndai. Haha.
Aisyah: Ceh. Malas la soal.



Situasi 2:
Aisyah: Ahmad, cbe teka aku TUTUP ape dgn tudung saji ni?
Ahmad: Hmmm. Ikan goreng?
Aisyah: Salah.

Ahmad: Telur dadar?
Aisyah: Salah lg.
Ahmad: Karipap?
Aisyah: Salah jugak.
Ahmad: Fail MQA?
Aisyah: Ish. Lg la salah.
Ahmad: Abis tu ape? Mne la aku nk tau ape yg ko TUTUP tu.
Aisyah: Nasi lemak laa. Cbe teka byk ke sikit?
Ahmad: Ceh. Mne aku nk tau. Malas la jwb.



Maka pilihlah TUTUP.... :-)

~ JiWa yG TenaNg ~

*aLhamdulilah, semua masalah aQ settLe dgn bantuan ALLAH S.W.T. sYuKur aQ mErAsa dGn keaDaaN diRiKu sKrG nie. . .! ! !


*Sekian. . .